Leczenie kanałowe w Będzinie

Leczenie kanałowe, czyli endodoncja jest to metoda uchronienia zęba przed koniecznością usunięcia, w momencie gdy dochodzi w nim do stanu zapalnego miazgi. Miazga zębowa to tkanka wypełniająca ząb, jest mocno unerwiona i unaczyniona. Naczynia i nerwy łączą ząb z układem nerwowym oraz krwionośnym poprzez otwór wierzchołkowy, znajdujący się na spodzie korzenia zęba. Miazga jest wyjątkowo wrażliwą częścią zęba, gdy dojdzie do jej zakażenia, odczuwalny jest intensywny ból, z którym najlepiej się jest szybko zgłosić do dentysty. Sprawdź taką kategorię jak Będzin dentysta, ortodonta Będzin oraz dentysta Będzin NFZ.

W jakiej sytuacji konieczne jest leczenie endodontyczne?

Konieczność leczenia kanałowego pojawia się, gdy miazga zębowa zostanie zainfekowana. Do wystąpienia infekcji bakteryjnej miazgi dochodzi najczęściej z powodu próchnicy, pęknięcia lub złamania zęba. Próchnica zęba może spowodować ubytek w szkliwie i powiększenie się infekcji, a dzięki temu bakterie znajdujące się w jamie ustnej mogą przedostać się do miazgi zęba. Dlatego bardzo ważne jest, aby regularnie umawiać się na wizytę z dentystą w gabinecie stomatologicznym. Jeśli ubytek zostanie szybko wykryty, to w większości przypadków wystarczy jeden zabieg u stomatologa, polegający na usunięciu tkanki, która tego wymaga i wypełnienie luki specjalnym materiałem. Wczesne wykrycie infekcji pozwala uniknąć chorób miazgi. W przypadku, gdy infekcja wda się głębiej (zostanie zauważona zbyt późno) bardzo często konieczne jest wykonanie czynności leczenia kanałowego.

Zadzwoń i umów wizytę!

• Gabinet na Zwycięstwa 30  (32) 761-12-26
  • Gabinet na Grunwaldzka 4 (32) 763-30-08

Na czym polega leczenie kanałowe?

Nasz gabinet protetyczny oferuje pacjentom przeprowadzenie kompleksowego, profesjonalnego leczenia kanałowego pod mikroskopem przez doświadczonych specjalistów. Stomatologia i protetyka to nasza pasja, umów wizytę i ciesz się zdrowym uśmiechem. Zabieg leczenia kanałowego polega na usunięciu zmienionej chorobowo miazgi, która jest centrum infekcji, drażniącym nasz system nerwowy. Następnym krokiem będzie dokładne oczyszczenie wnętrza zęba oraz kanałów korzeniowych. Potem ząb wypełnia się trwałą, biozgodną substancją. Podczas usługi nasi lekarze dbają o to, żeby dokładnie usunąć wszystkie zainfekowane tkanki, w celu zapewnienia pacjentowi definitywnego zakończenia problemu. Najważniejsze dla nas jest to, aby wyleczyć zęby i przywrócić Państwu radość z życia i jedzenia. Znowu będzie można gryźć i żuć bez bólu, związanego z infekcją. Przeczytaj opinie innych klientów i sprawdź sam. Zarówno dla dorosłych pacjentów jak i dzieci dostępne jest przeprowadzenie zabiegu po znieczuleniu. Umów się na pierwszą wizytę w naszym gabinecie lub dowiedz się więcej na temat naszych usług.

Czy leczenie kanałowe uchroni nas przed utratą zęba?

Jeśli korzeń zęba nie został w znacznym stopniu uszkodzony przez infekcję to zabieg może się kończyć usunięciem miazgi i wypełnieniem zęba nowoczesną biosubstancją. Jeśli jest to możliwe, lekarz zostawia zewnętrzną strukturę zęba bez zmian. Zabieg usunięcia miazgi zęba nie jest odwracalny, ale czasami tylko przy pomocy endodoncji możemy uratować ząb przed usunięciem. Długość zabiegu zależna jest od wielkości infekcji. Na naszej stronie dostępny jest cennik, który przedstawia ceny tej i innych usług. W przypadku, gdy konieczne będzie usunięcie zęba, możliwe jest zastąpienie go mostem lub implantem. Takie usługi również oferujemy w naszym gabinecie protetycznym w mieście Będzin. Nasi specjaliści mają bogate doświadczenie w wielu dziedzinach, w tym m.in. leczenia kanałowego. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu. Umówić się także można na piaskowanie Będzin, skuteczne wybielanie zębów Będzin oraz bonding Będzin.

Przed endodoncją konieczne jest wykonanie zdjęcia RTG

Aby dokładnie oczyścić wnętrze zęba z zainfekowanej tkanki, nasi lekarze nie tylko korzystają z mikroskopów podczas leczenia. Przed rozpoczęciem leczenia konieczne jest wykonanie zdjęcia RTG. Robi się to, w celu szczegółowego poznania kształtu kanałów i ich położenia. Zdjęcie RTG pozwala też specjaliście na ocenienie jak zaawansowana jest infekcja, dzięki czemu możliwe jest dobranie adekwatnego znieczulenia. Zęby, które zostały wyleczone metodą endodontyczną są martwe, przez co są bardziej podatne na uszkodzenia mechaniczne. Czasami konieczna jest odbudowa korony zęba i wzmocnienie jej specjalistycznymi wkładkami, dzięki którym ząb będzie trwalszy.

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi usługami!